scenarieoversigten

Elevator

Hvis du en dag finder ud af hvad du venter på, så slå et smut forbi Eustache Toutseuls residens i Byen. Dér skal jeg vise dig at du har ventet på det forkerte. Dér skal jeg fortælle dig en historie om et rige uden navn, om fangenskab, om ran og flugt. Dér skal jeg digte et nyt jeg til dig, som er mig som det er dig. Men vi ved begge at du ikke kommer forbi. Du har travlt med dine nøgler, og en dag erfarer du måske hvilke døre de åbner.

Mens du er ved det, så send bud efter hjælp. Der er en elevator der er gået i stykker. Der er folk inde i den. Og reparatøren, som ellers tilbringer størstedelen af sit liv i opgangen, er fanget med dig. Så måske er det på tide at revurdere situationen. For volapykmanden er næppe til stor hjælp.

Men Elevator handler ikke om volapykmanden. Snarere er det et eventyr om rigtige mennesker, som er fanget af en ond troldmand i et højt tårn, og som kæmper for at bryde deres lænker. Det er historien om et rige uden navn, om et spøgelse, om telefoner der opfører sig underligt, om nøgler og låse. Og om en elevator der er gået i stå mellem anden og tredje.

Genre: Mindfuck

System: Systemløst   Antal spillere: 5

Download Elevator
Alle filer er i PDF-format, og for at læse dem skal man have Acrobat Reader.

Scenariografisk information:
Spillet på Fastaval, 2002
mere om Elevator på rollespilsbiblioteket Alexandria.dk

scenarieoversigten ·  forsiden