scenarieoversigten

Kød

Han er tilbage...
Nu skal de andre idioter se, hvordan man skaber liv i kunsten. Hvis bare det ikke var for de fucking spillere.

Turen gennem København levede fuldt ud op til forventningerne. Nørrebrogades asfalt var stadig våd af forårsregnen, og den tætte tåge gjorde det umuligt at få et overblik i den kaotiske morgentrafik. Edvard frøs. Det er altid så fucking koldt i det her land. De travle mennesker har ikke nogen fornemmelse for rummet. De vælter frem og tilbage, skubber til hinanden, blokerer vejen, tænker kun på sig selv, hvis de overhovedet tænker. Er det virkelig livet, det hér? Skal man virkelig trækkes med alt det pis? Navlepilleri og små problemer. Kulsejlede parforhold, pis og papir. Banalt, banalt, banalt.

Kød er et realistisk og spændingsmættet scenarie om den kreative arbejdsproces bag opsætningen af teaterstykket "Kød", der havde premiere i København i starten af 1980'erne. Opsætningen var et samarbejde mellem den unge instruktør og dramatiker Edvard Fehmerling, der på dette tidspunkt var det nye, hotte navn i 80'ernes avantgarde-miljø, og den etablerede Otto Kaufmann, der i løbet af det forgangne årti havde etableret sig som en af landets førende instruktører. Igennem udvalgte nøglescener fremstilles kunstneriske såvel som personlige konflikter mellem de to scenekunstnere og holdet omkring dem. Historien er fyldt til randen med eyeliner, coke, bohemeliv og firserpastiche vævet ind i et net af dunkle intriger garneret med effektfulde live/teater-elementer. En krævende, men udbytterig spiloplevelse.

Genre: Drama

System: Systemløst   Antal spillere: 6

Download Kød
Alle filer er i PDF-format, og for at læse dem skal man have Acrobat Reader.

Scenariografisk information:
Spillet på Fastaval, 2003
mere om Kød på rollespilsbiblioteket Alexandria.dk

scenarieoversigten ·  forsiden