scenarieoversigten

Sandhed eller Konsekvens

Jakob sparkede bandende til stenen, hvorefter han løftede sin væltede cykel og tog et blik på skaderne - satans - hjulet var bøjet, så han kom ikke meget længere på denne måde. Han måtte hellere ringe til sin far og få ham til at køre sig de otte kilometer ud til hytten. Han stak hånden i lommen og ledte efter mobiltelefonen - endnu en gang - Satans. Han havde glemt sin livsvigtige mobiltelefon. Arrig og temmelig frustreret begyndte han at gå. De andre måtte finde sig i, at han kom et par timer for sent.

Ude i hytten ventede de andre. De var alle kommet, og de ventede nu kun på Jakob. Stemningen var trykket efter skænderiet i sidste uge. De kunne dog få talt ud, og det var det, denne aften var beregnet til. Det var Pias idé, at det skulle foregå i den forladte skovhuggerhytte. Det var en god tradition, de havde med at tale tingene igennem på neutral grund. Desuden havde hun jo en bagtanke med denne hytte - en bagtanke, de andre nok skulle finde ud af.

Et scenarie om en flok ganske almindelige teenagere med ganske almindelige problemer - det ved de bare ikke selv.

Genrer: Intrige, Drama, Horror

System: Systemløst   Antal spillere: 5-6

Note: Scenariet er første del af en ungdomstrilogi, der også omfatter Jannes Dagbog og You Better Go Now. Scenarierne kan spilles uafhængigt af hinanden.

Download Sandhed eller Konsekvens
Alle filer er i PDF-format, og for at læse dem skal man have Acrobat Reader.

Scenariografisk information:
Spillet på HorrorCon, 1999
mere om Sandhed eller Konsekvens på rollespilsbiblioteket Alexandria.dk

scenarieoversigten ·  forsiden